Automobilska industrija je najveći potrošač maziva. Konstrukcije motora se neprestano unapređuju da bi se smanjila njihova težina i potrošnja goriva, a istovremeno povećala snaga i ispunili zahtevi zaštite okoline. Da bi se proizvela maziva koja zadovoljavaju zahteve novodizajniranih motora, potrebna su neprekidna istraživanja.
Motorna ulja moraju svoje zadatke obavljati u izrazito nepovoljnim uslovima i to često kroz duža vremenska razdoblja. Za vreme rada motora, ulje postiže temperature i do 100°C pri klipnim prstenovima, a ulje koje zaostaje u komori za sagorevanje podvrgnuto je i mnogo višim temperaturama. Osim toga, ulje mora izdržati i visoke pritiske koji se javljaju u ležajevima kolenastog vratila i bregaste osovine. Jedno od najvažnijih svojstava, koje omogućava ulju da kvalitetno podmazuje pri svim ovim brzinama, opterećenjima i temperaturama je njegova viskoznost. Samo kvalitetna ulja mogu zadržati nisku viskoznost kroz duže vreme rada u ovako teškim uslovima.